Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

Τα best of των μεταρρυθμίσεων...

(τώρα και στο βιολογικό!!!)

ΣΥΝΘΕΣΗ ׃ ΕΕ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ
ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ ׃ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΤΛ
ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΗ ׃ Γ.Σ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΣΧΟΛΙΑ ׃ Κ.ΑΡ.Α.ΒΙ.-Ε.Α.Α.Κ

«ΕΠΙΛΕΧΤΗΚΑΝ ΓΙ’ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥΣΥΖΗΤΗΜΕΝΑ ( ΣΕ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΠΟΡΕΙΕΣ, ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ) ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ, ΔΗΛ. ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΜΙΑ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΣΕ ΜΑΣ , ΧΩΡΙΣ ΕΜΑΣ.»

CD 1 ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΚΕΧΑΕ(ΚΟΙΝΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ)
Οι σύνοδοι των Μπολόνια Πράγα Λισσαβόνα αποφάσισαν για το πανεπιστήμιο τις εξής κατευθύνσεις προβλέποντας τα παρακάτω ׃
  • Αρχικά, να χαθεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας του (σε πρώτη φάση μείωση των κονδυλίων για την εκπαίδευση) με αποτέλεσμα την ανάγκη εξεύρεσης εξωπανεπιστημιακών πόρων, όπως για παράδειγμα δίδακτρα και εξωτερική χρηματοδότηση από ιδιώτες και εταιρείες.
  • Άμεση συνέπεια είναι η ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων (όποιος έχει λεφτά προχωράει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όποιος δεν έχει πρόβλημά του!)και η ενίσχυση της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων, τα οποία μέσω μιας αξιολόγησης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (δηλ. έλεγχο της έρευνας, του περιεχομένου και της στόχευσης της διδασκαλίας έτσι ώστε να είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες τις αγοράς εργασίας και των επιχειρήσεων) μετατρέπονται σε πλήρως ελεγχόμενα εργοστάσια.Εργοστάσια υψηλού επιπέδου marketing και promotion, αλλά χαμηλής ποιότητας προϊόντων.
  • Το πρώτο προϊόν, θα είναι οι μελλοντικοί εργαζόμενοι, θα έχει εκπαιδευθεί σένα αυταρχικό και πλήρως εντατικοποιημένο περιβάλλον, όπου δε θα καλλιεργείται κανενός είδους κριτική σκέψη και δε θα υπάρχει κανένας δρόμος συλλογικής διεκδίκησης. Αποτέλεσμα αυτής της πειθάρχησης θα είναι η αναπαραγωγή ενός υποταγμένου και άβουλου εργαζομένου που θα ακολουθεί τον ατομικό δρόμο στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας που του επιβάλλουν ‘ώστε να βελτιωθεί’. Αυτό το μοντέλο εργαζομένου θα εναρμονίζεται πλήρως με τις επιταγές των επιχειρήσεων για μεγιστοποίηση του κέρδους τους. Αυτός ο εργαζόμενος δεν θα μπορέσει ποτέ του να σταθεί εμπόδιο στην εδραίωση και ισχυροποίηση αυτού του συστήματος, που βασίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο με μοναδικό σκοπό την υπέρμετρη κερδοφορία των λίγων. .
  • Το δεύτερο προϊόν θα είναι η ίδια η ΄παραγόμενη΄- παρεχόμενη γνώση. Αυτή όχι μόνο θα συντελεί στη δημιουργία του παραπάνω προτύπου αλλά θα το ενισχύει κιόλας ,αφού η γνώση που θα δίνεται στους «εκπαιδευόμενους» θα είναι τόσο κατακερματισμένη και αποσπασματική που δε θα τους επιτρέπει ως εργαζόμενοι, να ελέγχουν αυτό που παράγουν.
  • Το τρίτο προϊόν θα είναι η στρατευμένη έρευνα ,σχεδιασμένη να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πολυεθνικών και όχι τις κοινωνικές ανάγκες (π.χ οι έρευνες για τα light προϊόντα από ανεξάρτητες και από χρηματοδοτούμενες έρευνες είχαν εκδιαμέτρου αντίθετα αποτελέσματα ως προς τη βλαπτικότητα της ασπαρτάμης (προφανώς, η χρηματοδοτουμένη την έβγαζε ακίνδυνη, ενώ η ανεξάρτητη απαγορευτική για την υγεία)
CD2 ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ◦ ◦ ◦

TRACK 1. ΕΤΟΣ 2005
  • ΔΟΑΤΑΠ. (διεπιστημονικός οργανισμός αναγνώρισης τίτλων ακαδημαϊκών κα πληροφόρησης) .Αντικατέστησε το ΔΙΚΑΤΣΑ και επιτρέπει την αναγνώριση και την εξίσωση των πτυχίων μας με τα ξένα bachelor και master,καθώς και με τα πτυχία των ΙΕΚ,ΚΕΣ,ΚΕΚ.Το πρόγραμμα σπουδών θα σπάσει σε 3+2 κύκλους σπουδών (δηλ bachelor και master). Η επιβαλλόμενη ειδίκευση οδηγεί σε εκμάθηση που περιορίζεται σε ένα συγκεκριμένο τομέα και χάνεται έτσι η δυνατότητα κατανόησης της ολότητας της επιστήμης ,αλλά και η δυνατότητα ανεύρεσης δουλειάς.
  • ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ.Το πτυχίο παύει να είναι όπως το ξέρουμε ο καθένας έχει το δικό του φάκελο, στον οποίο θα αναγράφεται ο αριθμός των πιστωτικών μονάδων που έχει μαζέψει..μεταπτυχιακά,ξένες γλώσσες μουσική, μπαλέτο κτλ!! Αφού κάθε εργαζόμενος θα έχει διαφορετικό φάκελο, θα έχει και διαφορετικό πτυχίο οπότε χάνεται κάθε έννοια συλλογικού δικαιώματος και συλλογικής διεκδίκησης. Ταυτόχρονα υπάρχει ένας συντελεστής που πολλαπλασιάζεται η κάθε μονάδα. Όσο περνάει ο χρόνος αυτός τείνει στο μηδέν ,το οποίο για τους εργοδότες μεταφράζεται στο ότι η γνώση των εργαζομένων πάνω στο αντικείμενό τους είναι ανεπαρκείς και άρα έχουν δικαίωμα να τους απολύσουν.. Και μετά??Μετά θα πρέπει να βάλει ο καθένας το χέρι του βαθειά στην τσέπη, όντας και απολυμένος(!) και να πάει σε κάποιο ΙΔΒΕ (ινστιτούτο δια βίου εκπαίδευσης ) για επανακατάρτιση…

TRACK 2 . ΕΤΟΣ 2007-2008
Ο νόμος πλαίσιο ψηφίζεται αλλά λόγω του μεγαλειώδους φοιτητικού κινήματος δεν εφαρμόζεται κεντρικά και έρχεται υπό τη μορφή του πρότυπου εσωτερικού κανονισμού να εφαρμοστεί αποσπασματικά σε κάθε τμήμα……Τι προβλέπεται τώρα..
èΗ εκλογή των πρυτάνεων πραγματοποιείται με υποτιθέμενη καθολική ψηφοφορία ( εξ’ορισμού οι φοιτητές έχουν λόγο στο 40% του αποτελέσματος το οποίο μειώνεται και άλλο ανάλογα με την προσέλευση στη διαδικασία) Στο όνομα αυτής της απολίτικης διαδικασίας που ευνοεί και αυξάνει τις πελατειακές σχέσεις μεταξύ φοιτητών-καθηγητών, ενώ παλιά περιοριζόταν μεταξύ παρατάξεων-καθηγητών, μεγάλη διαφορά!!, δίνεται η δικαιοδοσία σε έναν άνθρωπο να υπογράψει 4ετή αναπτυξιακά προγράμματα με το υπουργείο Παιδείας το οποίο θα αναγκάζει το εκάστοτε ίδρυμα να κινείται σε μια ορισμένη κατεύθυνση, σύμφωνη με τις οδηγίες της ΕΕ και το επωφελέστερο για τις επιχειρήσεις.
èΣτα πλαίσια της οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας των ιδρυμάτων ,κόβεται η κρατική επιχορήγηση και πηγές χρηματοδότησης γίνονται τα δίδακτρα και οι εταιρείες. Υπεύθυνος για αυτά τα κονδύλια και τη διαχείριση τους ,θα είναι ο manager, ο οποίος δεν θα έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και θα ασχολείται αποκλειστικά με την προώθηση της ανταγωνιστικότητας του ιδρύματός του.
è Στην κατεύθυνση της κατάργησης της δημόσιας εκπαίδευσης , θεσπίζονται ανταποδοτικές υποτροφίες (Δδηλαδή θα δουλεύεις στο πανεπιστήμιο για να σπουδάσεις δωρεάν ) και εκπαιδευτικά άτοκα δάνεια (ουδέν σχόλιο…)
è Όλα τα παραπάνω βέβαια χρειάζονται ένα ανελεύθερο περιβάλλον και ένα πλήρως χειραγωγημένο κοινό.. οπότε προβλέπονται τα εξής για τους ανερχόμενους ΄ταραξίες΄:…
Ο χρόνος σπουδών περιορίζεται στα 2ν χρόνια (προφανώς ακολουθεί διαγραφή) ,καθιερώνεται το πολλαπλό σύγγραμμα (ύλη από παντού και πουθενά και άρα υποχρεωτικές παρακολουθήσεις), οι αλυσίδες μαθημάτων και τα προαπαιτούμενα(πχ αν δεν έχεις περάσει ζωα 1,δεν μπορείς να δώσεις ζώα 2!), δε θα επιτρέπεται η δυνατότητα διπλών εξεταστικών και ορίζεται η πιθανή άρση του ασύλου σε οποιαδήποτε παρακώλυση εκπαιδευτικής διαδικασίας(π.χ συνέλευση.. πόσο μάλλον κατάληψη) με ευθύνη του πρυτανικού συμβουλίου, το οποίο θα αποφασίζει με πλειοψηφία και όχι με ομοφωνία όπως γινόταν μέχρι τώρα. Καταπατείται λοιπόν κατάφωρα ο ρόλος του πανεπιστημίου ως χώρος ελεύθερης διακίνησης ιδεών και εφαλτήριο αγώνων.

TRACK 3. ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2008, Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΣ.
Επειδή όμως η κυβέρνηση δεν κατάφερε να αναθεωρήσει το σύνταγμα ώστε να μπορέσει να νομιμοποιήσει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων ,τα φέρνει μέσω της πλαγίας οδού με το νομοσχέδιο της αναγνώρισης των πτυχίων των ΚΕΣ με τα κολέγια του εξωτερικού, οπότε αποκτούν στην ουσία επαγγελματικά δικαιώματα ,με απώτερο στόχο να εξισωθούν με τα πτυχία των δημοσίων.

TRACK4.
ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (ΑΥΤΌ ΤΟ TRACK ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ..!!)
Αυτή δεν έγινε ποτέ!! Μπλόκαρε πάνω στις κινητοποιήσεις μας.. Το εν λόγω άρθρο διασφαλίζει το δημόσιο κ δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης .Συγκεκριμένα ήθελαν να αναθεωρηθεί το κομμάτι που απαγόρευε στην ουσία την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
¯
BONUS TRACK Ο NOMOΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ..
Ο νόμος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών τους προβλέπει τα εξής:…Ουσιαστικά ‘όσα προγράμματα σπουδών δεν εναρμονίζονται με τις ανάγκες της αγοράς (κοινώς των εταιρειών) θα θεωρούνται χαμηλής ποιότητας και θα χάνουν την κρατική επιχορήγηση ,ενώ όσα παρέχουν τη ‘σωστή’ γνώση θα επιβραβεύονται και θα ανεβαίνουν στον κατάλογο των καλύτερων ιδρυμάτων(εννοείται πως τα πτυχία τους θα είναι περιζήτητα).Προφανώς τα δημόσια θα κατρακυλήσουν σ’αυτόν τον κατάλογο…οπότε στο βωμό της ανταγωνιστικότητας θα αναζητήσουν πόρους σε μη κρατικές πηγές…

HIDDEN TRACK..
ΤΟ ΠΙΟ ΦΑΛΤΣΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ!!!

Όλες οι επιχειρούμενες μεταρρυθμίσεις βρήκαν μπροστά τους τις χιλιάδες των αγωνιστών που κατέβηκαν στους δρόμους. Το φοιτητικό κίνημα του Μαΐου,Ιουνίου,6εβδομαδες απεργία των δασκάλων το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο,μαθητικές καταλήψεις,απεργίες πανεπιστημιακών και φοιτητικό κίνημα στο δρόμο αμέσως μετά το Σεπτέμβρη και για όλο το χειμώνα, με αποκορύφωμα τους μήνες του Γενάρη, Φλεβάρη και Μάρτη. Ο κόσμος της δουλειάς και της εκπαίδευσης βγήκε στο δρόμο και διεκδίκησε την ικανοποίηση των αναγκών και των δικαιωμάτων του, δημιουργώντας τριγμούς στη συναίνεση και την υποταγή. Απαιτώντας δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση χωρίς ταξικούς φραγμούς ,αύξηση των κρατικών δαπανών για την παιδεία με γνώμονα τις κοινωνικές ανάγκες υπεράσπιση και διεύρυνση του ασύλου και των δημοκρατικών ελευθεριών, φοιτητικό και εργατικό έλεγχο του πανεπιστημίου .Καθοριστικής σημασίας συνεισφορά του κινήματος για τη συνέχιση των αγώνων είναι το γεγονός ότι οργανώθηκε στη βάση των αμεσοδημοκρατικών διαδικασιών των γενικών συνελεύσεων
,μακριά από λογικές ανάθεσης σε εκπροσώπους που προκύπτουν από εκλογικές αναμετρήσεις!




ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ
Σε όλους αυτούς που τόσα χρόνια αγωνίζονται συλλογικά για το κοινό συμφέρον και τα δικαιώματά τους ,χωρίς να σκύβουν ποτέ το κεφάλι…



No rights reserved, copyright ® 2008





Κ.ΑΡ.Α.ΒΙ- Ε.Α.Α.Κ PRODUCTIONS……

Δεν υπάρχουν σχόλια: